Transforming agri-food systems Food and Agriculture Organization of the United Nations Rome, 2021 Legislative interventions for improved nutrition and sustainability

La Chaire de recherche en droit sur la diversité alimentaire et la sécurité alimentaire (DDSA) dell’Università di Laval (Quebec-Canada), di concerto con la FAO, rende pubblica una versione preliminare dello studio Parent, G. & L. Collette, « Transforming agri-food systems : Legislative interventions for improved nutrition and sustainability », Food and Agriculture Organization of the United Nations, Rome, 2021, alla redazione del quale ha partecipato Alessandra Di Lauro, Professoressa ordinaria di Diritto agrario presso il Dipartimento di Scienze Agrarie, Alimentari e Agro-ambientali dell’Università di Pisa.

Link allo studio.